Glamping Union Danmark

Medlemmer

Glamping Union Danmark

Indgiv klage / anmeldelse

I GUDK arbejder vi for at fremme glamping i Danmark til glæde for glampinggæster, os glampingværter og de små lokalsamfund, hvor vi med vores overnatningskapacitet er med til at skabe grobund for andre aktiviteter.


Det betyder også, at vi gerne vil gøre glamping til en fast og tilbagevendende del af danskernes måde at bruge naturen på. Lidt ligesom man kan tage på restaurant eller til stranden igen og igen. Så vi er optaget af at alle glampinggæsterne har en god oplevelse, som man har lyst til at gentage.


Derfor har GUDK en klagefunktion, som du kan benytte efter nedenstående retningslinier, hvis du har haft en dårlig oplevelse.


Formålet er naturligvis at løse din sag, men ligeså vigtigt at vi kan opsamle information eller spotte mønstre, hvor vi som branche kan iværksætte tiltag, som har en bredere effekt for den samlede kvalitet hos den pågældende medlemsvirksomhed eller for os alle i branchen.


Sådan klager du:


  1. Klagen sendes til info@gudk.dk, og skal omhandle et medlem af GUDK (se på deres hjemmeside efter vores logo), og skal gøres så konkret som muligt, herunder angivelse af dato, sted, dit navn og gerne et navn på værten, hvis muligt. Hvad er problemet, og hvad er dit eget forslag til en løsning?

  2. Klagen skal være anmeldt på stedet eller umiddelbart efter opholdet, og skal være forsøgt løst eller bilagt med glampingfirma først. Fremsend venligst al dokumentation du har.

  3. Klagen skal have en vis substans, altså ikke dreje sig om bagateller, men i væsentlighed have forringet eller ødelagt den ydelse du har betalt for.


Hvem behandler afgørelsen og hvordan:


  • Når din klage er modtaget vil et medlem af bestyrelsen vil kontakte både dig og den pågældende glampingvært for at forstå situationen bedst muligt.

  • Vi har ikke en masse regler vi læner os op af, men skeler til hvad vi selv vil opfatte som en god professionel håndtering af situationen. Udfra det giver vi en tilkendelsegivelse af, hvordan vi mener sagen bør afgøres, men vi har intet myndighedsmæssigt eller juridisk mandat, og i sidste ende afgøres sagen stadigvæk mellem de to parter. Vi giver bare vores syn på sagen, og forsøger at få problemet løst på en god måde.

  • Vi anlægger et princip om at forsøge at gøre skaden god igen på anden måde end en økonomisk kompensation, da vi desværre en gang imellem oplever, at nogen klager for primært at få en væsentlig økonomisk refusion. Vi vil hellere give dig den gode oplevelse du havde håbet på i første omgang.


Vi beder klagere overveje følgende inden du sender klagen afsted:


  • Glamping er vejrafhængigt, hvilket kan påvirke både oplevelsen, men også konkrete ting, som larm fra teltdugen, vådt brænde, en frossen nattesøvn, tid hos værten til at servicere gæsterne ude midt i naturen osv.
  • Vores ydelse er “luksus ude midt i ingenting”, så ting kan ske; lyset kan gå, værten kan stå med en anden gæst, regnen står ned lige midt i morgenmadslverancen osv.

  • Vores medlemmer er mindre virksomheder, drevet af ildsjæle, som gerne vil gøre dig glad, men vi ligger sjældent inde med en masse kollegaer, som feks på et hotel eller som andre virksomheder med en masse systemer og ressourcer.